LOTW was op 1 januari niet meer in staat logs te ontvangen
Eerst weer het certificaat vernieuwen.
gisteren kwam via mail de TQ6 binnen zodat ik weer verder kon met LOTW
Eenvoudig is anders maar uiteindelijk lukt het wel weer
LOTW TQSL..
Het is niet zo moeilijk als een lamp vervangen in een Toyota Yaris gelukkig.
Met het heersende noodweer kan ik de HF antenne niet inspecteren er zit wat los.
De Beverage bi-directioneel maken gaat ook niet met dit weer en ik wacht nog steeds op de BN73-204 hi AL kerntjes via I-net besteld
Op de radio is niet veel opwindend's te beleven.
Behalve vanochtend ZL via lange pad ( want de noordelijke route is daglicht)
dus voor ons is het 600km verder dan voor de G's en niet omgekeerd!
afstand +600km ruim 19000 km met 5Watt op 80m
LONGPATH ZL4OL 19000+ km
Autos' daar was ook werk aan.
Ik wilde een Action slimme achteruitrijlamp plaatsen een type dat licht geeft plus een piepsignaal dat leek me wel veilig . Maar de Toyota accepteerde deze lamp niet zit goed in de fitting maar geen licht en ook geen geluid.
Getest op 12V werkte de lamp oké . Wel polariteit gevoelig voor het piepsignaal.
Toen glipte de lamp + voet uit mijn hand en viel in de holle "spouw" van de carrosserie heel fijn!
Daar kun je normaal gesproken niet meer bij zonder de halve kofferbak te demonteren!
Hoe bedenken ze zoiets doms bij TOYOTA de managers wisselen zelf zeker nooit een lampje.
De achterlamp is per ongeluk wel goed toegankelijk maar zodanig gemonteerd dat alles wat valt gelijk diep in de kruipruimte van de carrosserie valt!
Dat lampje past ook niet in de TUCSON want deze achteruitrijlamp is een kleine steekfitting geen standaard bajonet.. .. Ja het is niet zo eenvoudig allemaal.
De YARIS heeft lampjes die alleen door een lilliputter monteur kunnen worden vervangen. Of je moet al de carrosserie van de wielbak demonteren met een blikschaar openen en dan weer lassen en spuiten.
Bij Toyota worden speciaal ratten getraind voor deze moeilijke ingrepen heb ik gehoord.
Bij mijn Hyundai Tucson heb weer een leuke Garage ervaring.
Ik werd vorig jaar geteisterd door een irritant huilend geluid achter, een resonantie, steeds de zelfde frequentie ca 800Hz eerst af en toe kort maar steeds vaker.
Onafhankelijk van de snelheid niet altijd aanwezig.
Met deze klacht naar de garage, een gerenommeerd bedrijf zeg je Fiat dan zeg je B..t
Alles ok'e lagers en remmen. Het zijn de banden was de diagnose.
Leek me heel vreemd want dan zou de rijsnelheid zeker invloed hebben.
Toen ik uiteindelijk zelf keek bleek gewoon dat de remmen vast zaten en bovendien was een remblok glad versleten ik was er te lang mee doorgereden.
Het is ook heel simpel de remmen gangbaar maken. Op de krik wielen eraf. De remklauw met 2 bouten los maken.
Bij de ACTION heb je voor 1Euro50 remmen spray misschien zou dat erop spuiten al voldoende zijn.
Ik heb ze met Dasty 1Euro50 van Wibra gereinigd en beetje kopervet erop.
((Dasty is ook erg goed voor het reinigen van Verzilverde voorwerpen voor de radio hobby zoals bv rolspoelen relays connectors etc.))
Via 123Autoparts blokken voor 30 Euro 2x 2 stuks compleet inclusief 20% ( of is het alweer 22%?) en verzending!
Diezelfde blokken zijn bij de groothandel 65 Euro en dan moet je ze zelf nog ophalen ook.
Geen wonder dat de klandizie afneemt. Een beetje meer betalen oke maar ruim 3dB meer...
En bij de Garage inclusief montage is zoiets vast wel een kleine 200 Euro denk ik.
Maar de Garage daar zien ze me niet weer. Die maken het het te bont.
Een grote beurt voor een auto die 5 jaar oud is haast 1000 Euro en dan heb je helemaal niets.
Geen nieuwe remblokken b.v. Alleen maar goede olie vervangen door nog betere? olie
Ruitenwissers vervangen en meer van die onzin.
Kortom alles zelf doen als je kunt ik heb er nu spijt van dat ik het niet gelijk zelf gedaan heb.
Maar mijn krik was te laag voor de TUCSON en ik dacht voor de zekerheid toch maar naar een echte garage dom dom !
En dan kom ik automatisch weer uit bij de politiek.
Die heeft er voor gezorgd dat alles in Nederland onbetaalbaar word.
Hoor Mark Rutte nog zeggen: De mensen moeten meer uitgeven!
Even vergeten dat de mensen die nog werken al minstens 42% van hun salaris rechtstreeks naar de bodemloze verkwistende op te grote voet levende overheid met het super geld over de balk jagende EU circus erachter overhevelen verplicht verkwisten dus.
Zonder regering 3 jaar heeft België het beter gedaan dan wij met !
Bij bedrijven gaat het mes er gelijk in als het financieel slechter gaat.. Maar onze overheid gaat op volle sterkte verder wee de gene die in dit geoliede banen circuit wil ingrijpen.
Hoe het daar mee afloopt is bekend.
Behalve deze directe financiële straf komt daar overheen een dozijn andere belastingen.
Meestal voorzien van Frans klinkende namen als het echt nergens op slaat.
Tantième Forfait enz.
Meer geld over de balk gooien dan normaal belasting betalen kan gewoon niet!
Het wachten is nu op de accijns verhoging van de brandstof prijzen.
Door socialisten ook wel het afromen van voordeel of te verwachten voordeel genoemd ooit.
Door dat "we"? ons hebben ingekocht met belastinggeld in b.v. de militaire vliegtuig industrie van de USA hoor je Obama niet meer zeggen dat Nederland in de lijst van Bananen republieken thuishoort.
Daarmee heb ik niet gezegd dat ik tegen de JSF ben voor de duidelijkheid.
En wat te denken van goedkope winkel forfait! of zelf reparatie forfait.
Voordeel uit eigen handigheid dat moet belast natuurlijk want mensen die dat niet kunnen of er geen zin in hebben hebben dat voordeel niet!
Met de huidige belasting druk zijn we allemaal eigenlijk in dienst van de overheid want meer dan 50% van je inkomen word door de overheid bepaald.
Dus we zijn allemaal ambtenaar.
Eerst weer het certificaat vernieuwen.
gisteren kwam via mail de TQ6 binnen zodat ik weer verder kon met LOTW
Eenvoudig is anders maar uiteindelijk lukt het wel weer
LOTW TQSL..
Het is niet zo moeilijk als een lamp vervangen in een Toyota Yaris gelukkig.
Met het heersende noodweer kan ik de HF antenne niet inspecteren er zit wat los.
De Beverage bi-directioneel maken gaat ook niet met dit weer en ik wacht nog steeds op de BN73-204 hi AL kerntjes via I-net besteld
Op de radio is niet veel opwindend's te beleven.
Behalve vanochtend ZL via lange pad ( want de noordelijke route is daglicht)
dus voor ons is het 600km verder dan voor de G's en niet omgekeerd!
afstand +600km ruim 19000 km met 5Watt op 80m
2015-01-11 07:28 | PA0O | 3.594049 | -11 | 0 | JO33hg | 5 | ZL4OL | RE54gg | 18588 | 61 |
2015-01-11 07:32 | PA0O | 3.594049 | -6 | 0 | JO33hg | 5 | ZL4OL | RE54gg | 18588 | 61 |
2015-01-11 07:44 | PA0O | 3.594049 | -8 | 0 | JO33hg | 5 | ZL4OL | RE54gg | 18588 | 61 |
2015-01-11 08:14 | PA0O | 3.594049 | -25 | 0 | JO33hg | 5 | ZL4OL | RE54gg | 18588 | 61 |
LONGPATH ZL4OL 19000+ km
Autos' daar was ook werk aan.
Getest op 12V werkte de lamp oké . Wel polariteit gevoelig voor het piepsignaal.
Toen glipte de lamp + voet uit mijn hand en viel in de holle "spouw" van de carrosserie heel fijn!
Daar kun je normaal gesproken niet meer bij zonder de halve kofferbak te demonteren!
Hoe bedenken ze zoiets doms bij TOYOTA de managers wisselen zelf zeker nooit een lampje.
De achterlamp is per ongeluk wel goed toegankelijk maar zodanig gemonteerd dat alles wat valt gelijk diep in de kruipruimte van de carrosserie valt!
Dat lampje past ook niet in de TUCSON want deze achteruitrijlamp is een kleine steekfitting geen standaard bajonet.. .. Ja het is niet zo eenvoudig allemaal.
De YARIS heeft lampjes die alleen door een lilliputter monteur kunnen worden vervangen. Of je moet al de carrosserie van de wielbak demonteren met een blikschaar openen en dan weer lassen en spuiten.
Bij Toyota worden speciaal ratten getraind voor deze moeilijke ingrepen heb ik gehoord.
Bij mijn Hyundai Tucson heb weer een leuke Garage ervaring.
Ik werd vorig jaar geteisterd door een irritant huilend geluid achter, een resonantie, steeds de zelfde frequentie ca 800Hz eerst af en toe kort maar steeds vaker.
Onafhankelijk van de snelheid niet altijd aanwezig.
Met deze klacht naar de garage, een gerenommeerd bedrijf zeg je Fiat dan zeg je B..t
Alles ok'e lagers en remmen. Het zijn de banden was de diagnose.
Leek me heel vreemd want dan zou de rijsnelheid zeker invloed hebben.
Toen ik uiteindelijk zelf keek bleek gewoon dat de remmen vast zaten en bovendien was een remblok glad versleten ik was er te lang mee doorgereden.
Het is ook heel simpel de remmen gangbaar maken. Op de krik wielen eraf. De remklauw met 2 bouten los maken.
Bij de ACTION heb je voor 1Euro50 remmen spray misschien zou dat erop spuiten al voldoende zijn.
Ik heb ze met Dasty 1Euro50 van Wibra gereinigd en beetje kopervet erop.
((Dasty is ook erg goed voor het reinigen van Verzilverde voorwerpen voor de radio hobby zoals bv rolspoelen relays connectors etc.))
Via 123Autoparts blokken voor 30 Euro 2x 2 stuks compleet inclusief 20% ( of is het alweer 22%?) en verzending!
Diezelfde blokken zijn bij de groothandel 65 Euro en dan moet je ze zelf nog ophalen ook.
Geen wonder dat de klandizie afneemt. Een beetje meer betalen oke maar ruim 3dB meer...
En bij de Garage inclusief montage is zoiets vast wel een kleine 200 Euro denk ik.
Maar de Garage daar zien ze me niet weer. Die maken het het te bont.
Een grote beurt voor een auto die 5 jaar oud is haast 1000 Euro en dan heb je helemaal niets.
Geen nieuwe remblokken b.v. Alleen maar goede olie vervangen door nog betere? olie
Ruitenwissers vervangen en meer van die onzin.
Kortom alles zelf doen als je kunt ik heb er nu spijt van dat ik het niet gelijk zelf gedaan heb.
Maar mijn krik was te laag voor de TUCSON en ik dacht voor de zekerheid toch maar naar een echte garage dom dom !
En dan kom ik automatisch weer uit bij de politiek.
Die heeft er voor gezorgd dat alles in Nederland onbetaalbaar word.
Hoor Mark Rutte nog zeggen: De mensen moeten meer uitgeven!
Even vergeten dat de mensen die nog werken al minstens 42% van hun salaris rechtstreeks naar de bodemloze verkwistende op te grote voet levende overheid met het super geld over de balk jagende EU circus erachter overhevelen verplicht verkwisten dus.
Zonder regering 3 jaar heeft België het beter gedaan dan wij met !
Bij bedrijven gaat het mes er gelijk in als het financieel slechter gaat.. Maar onze overheid gaat op volle sterkte verder wee de gene die in dit geoliede banen circuit wil ingrijpen.
Hoe het daar mee afloopt is bekend.
Behalve deze directe financiële straf komt daar overheen een dozijn andere belastingen.
Meestal voorzien van Frans klinkende namen als het echt nergens op slaat.
Tantième Forfait enz.
Meer geld over de balk gooien dan normaal belasting betalen kan gewoon niet!
Het wachten is nu op de accijns verhoging van de brandstof prijzen.
Door socialisten ook wel het afromen van voordeel of te verwachten voordeel genoemd ooit.
Door dat "we"? ons hebben ingekocht met belastinggeld in b.v. de militaire vliegtuig industrie van de USA hoor je Obama niet meer zeggen dat Nederland in de lijst van Bananen republieken thuishoort.
Daarmee heb ik niet gezegd dat ik tegen de JSF ben voor de duidelijkheid.
En wat te denken van goedkope winkel forfait! of zelf reparatie forfait.
Voordeel uit eigen handigheid dat moet belast natuurlijk want mensen die dat niet kunnen of er geen zin in hebben hebben dat voordeel niet!
Met de huidige belasting druk zijn we allemaal eigenlijk in dienst van de overheid want meer dan 50% van je inkomen word door de overheid bepaald.
Dus we zijn allemaal ambtenaar.
Comments