Wednesday, November 5, 2014

FT4TA enzo

Als ik ze hoor op 80m dan  willen ze only SA/NA  of ze gaan toevallig net nadat ik ben afgestemd op  de QSX freq QRX of  QSY  Met de enorme QSX bandbreedte is de QSX ook moeilijk te vinden en de wijd verspreide aanroepers veroorzaken veel QRM op de banden.
Niemand die zich ook maar iets aantrekt van de aanwijzingen van FT4TA    de meute blijft gewoon doorroepen terwijl een QSO loopt. Die domheid is er niet uit te branden blijkbaar.
 Op hun huis frequentie 3523 is vaak digi QRM  mogelijk ook een QRM piraat
Maar ze zijn niet zo slim om de TX frequentie wat te variëren om het leger van de idiots het leven iets moeilijker te maken.

Het is een Franse expeditie  moeilijk te volgen.
Of ze werken op 40m  LSB  7.083 QSX  7.130 tot 7.150    kromme frequenties

Maar vandaag tussen de werkzaamheden door een  paar QSO erbij
Nu een Windom opgehangen  41m  air balun 1:4  asymmetrisch  op 25%
op 12  en 10  SGV  1:1.6  op 12 en 17  op andere banden 1:2   en hoger

 VK9DLX   RTTY op 17M QSO  ik dacht dat die allang QRT waren?
ik had ze niet op 17


630M  MG

De onvolprezen IC706 ontvangt ook   474.2 kHz  USB dial   met de bandfilter preamp  zeer gevoelig.
De IC706 zou ook kunnen zenden op 475kHz maar ik heb niet de juiste mod  gevonden

diode voor CPU TX  restriction is er al uit


Geen spiegel van de Franse omroep die de Flex wel heeft op 474kHz
Ook wat Airbakens te horen  "SA"  "BIA"  kan ik niet identificeren.


No comments:

Translate