Sunday, January 27, 2013

Geen internet CQ160 CW

Your broadband physical link is down.

 
Please check your DSL or Ethernet uplink connection status.
WAN Type Configuration Mode:Auto.
Current Uplink Type:none.

Dat is wel wennen zonder internet je bent er toch helemaal op ingesteld.  

De  CQ160m contest unassisted low power 100W K3  ..  dus nu zelf zoeken naar de  goodies..  niet dat die er waren  zeeer matige condities dit jaar op de low bands.  344 QSO's  na zaterdagmeest west EU  haast geen DX. Alleen YC0LOW  zeer sterk gehoord. Maar met low power lukte dat niet. En VK6LW als uitschieter.  VY2ZM het enige NA signaal. 

Eind result   423Q  47 DXCC

Mijn K9AY  werkt nog steeds niet goed alles wordt alleen maar zwakker. Weet niet wat er mee aan de hand is  misschien  is de houdbaarheids datum overschreden van deze antenne en moet ik een nieuwe maken?


Niet helemaal zonder i-net. Met  HTC  mobiel hotspot heb ik nog wel UMTS toegang maar wel een data limiet van 500Mb
Door een klacht bij KPN over het zeer trage internet hier was me aangeboden om om te schakelen naar VDSL  met een nieuwe Experia Box ZTe H220N  voor VDSL/ADSL had ik al in bedrijf met ADSL . Eigenlijk werkte het net weer een beetje redelijk hier aan het eind van een 10km lange oude telefoon lijn totdat.. 

  KPN heeft vlak voor het weekeinde  mijn ADSL naar VDSL omgeschakeld. Daarna was er geen broadband signaal meer .Schijnt uren te kunnen te kunnen duren zo'n omschakeling?  even terug naar ADSL is  erg moeilijk was het antwoord dat duurt weken.
Het "product is geleverd"  "de oude lijn moet eerst nog leeglopen"..  vriendelijk mensen van de KPN hulpdienst 24x7 dat wel, maar je schiet er niets mee op als de technische dienst niet kan komen.

Een hoop blabla  maar ik denk dat in de centrale gewoon de verbinding is verbroken en de VDSL niet meer is aangesloten ( aangeklikt?)  En toen was het weekeind..

2 comments:

DaMorseMan said...

KPN, nou dan ben je klaar. Ze boden je zeker ook zo'n fantastisch "draadloos" netwerk aan voor thuis. Powerplugs dus. Ik ben blij dat ik Internet/telefoon/televisie via de kabel heb. Misschien dat je iets met een satelliet verbinding kunt doen ...

PE4BAS, Bas said...

Heb ook KPN ADSL/VDSL en bevalt me prima. TV gaat via digitenne. De helpdesk van KPN is prima, heb ik nu geen klachten meer over. Was vroeger wel anders. Powerplugs zijn mij niet aangeboden, is ook niet nodig want het modem heeft genoeg signaal voor het hele huis + gedeelte van de tuin. Maar in jou geval snap ik het prima hoor, je hebt gewoon niets aan een helpdesk hi. Kabel zal er bij jou ook wel niet liggen neem ik aan....dus Ziggo is geen optie! 73, Bas

Translate